فیسبوک: LOL در حال مرگ و haha جانشین آن است
هر چیز زمانی و دورانی دارد و وقتی که به اوج محبوبیتش برسد شروع میکند به از چشم افتادن که در قبال خیلی چیزها مثل اصطلاحات، وسیلهها و رفتارها صدق میکند. طبق آمار جدید فیسبوک که در هفته آخر می جمع آوری شده است،
مردم آمریکا به اندازهای بسیار ناچیز در پستها و کامنت های خود از کلمه lol استفاده می کنند اما در عوض آمار استفاده از کلماتی چون haha و hehe و استفاده از اموجی ها (شکلکهای احساسات مانند خندان، گریان…) بسیار بالاگرفته است.
همانطور که در عکس منتشر شده از طرف فیسبوک مشاهده میکنید مردم آمریکا بهطور متوسط 51.4 درصد از haha و 13.1 درصد از hehe و 33.7 درصد از اموجی ها و درصد بسیار ناچیزی از lol استفاده میکنند که بسیار ناامید کننده است زیرا اگر در دنیای چت و اینترنت قدیمی باشید این کلمه برای شما بسیار آشناست و از یاد خاطر رفتن این کلمه کمی غم انگیز است. برای کسانی که معنی کلمه lol را نمیدانند باید بگویم این کلمه مخفف Laugh Out Loud است که در سال 2011 در فرهنگ انگلیسی آکسفورد به ثبت رسید. ناگفته نماند که مردم سراسر دنیا بهخصوص مردمان کشور ما به غیر از استفاده از این نوع کلمات و اموجی ها به استفاده از استیکر های متنوع روی آورده اند که بسیار بهتر از اموجی ها است چون محدودیتی ندارد و همه نوع آن را می توان ساخت و ارسال کرد.
اگر همچین آماری در ایران گرفته شود متوجه میشویم که مردمان کشور ما از کلماتی چون خخخ، هه، هه هه و هر هر استفاده می کنند البته نباید منکر محبوبیت بیبدیل استیکر ها در میان کاربران ایرانی شد. هرچند که برخی از توسعهدهندهها موضوعات جالبی برای استیکر ساختن انتخاب نکردهاند و موجب ترویج مسائل نا مناسب بین کاربران می شوند که در نهایت انتخاب با کاربران است که از کدام استیکر ها استفاده کند. نظرات خود را درباره این آمار با ما در میان بگزارید.
دیدگاه ارسال شده است
نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها