مهمترین دلیل خرید یک اسمارت واچ چیست؟ ثبت رکورد جدید پیش فروش اپل واچ
دیروز اپل پیش فروش ساعت هوشمند خود را آغاز کرد و طبق گزارشها اولیه تنها 6 ساعت زمان لازم بود تا تمامی مدلهای اپل واچ در آمریکا پیش فروش شود. در گزارش دیگری «جین مانستر» (G. Munster) از تحلیلگران «پایپر جافری» (Piper Jaffray) نیز خبر داده که برخی از مدلهای اپل واچ در کمتر از چند دقیقه به فروش رسیدند.
به گفته این تحلیلگر، بیشتر مدلهای اپل بین 10 تا 30 دقیقه (با توجه به مدل آنها) به فروش رسیدهاند. همچنین درحالی که اپل گفته بود در زمانی بسیار زود این ساعتها را به دست خریداران خواهد رساند، همزمان با پیشفروش خبر داده که مشتریان باید بین 4 تا 6 هفته و یا تا ماههای ژوئن/جولای برای دریافت خریدهای خود منتظر بمانند.
همزمان طبق گزارشهای اولیه اپل واچ 20 هزار دلاری (Apple Watch Edition) نیز خوش درخشیده و حداقل در کشور چین (که پیشبینی میشد بیشترین فروش را داشته باشد) در کمتر از یک ساعت تمامی مدلهای آن به فروش رفته است. «بن تامپسون» (B. Thompson) از تحلیلگران مشهور بازار در توییتی نوشته که تمامی فروشگاههای بزرگ چین را چک کرده و همه آنها از تمام شدن گرانقیمتترین مدل اپل واچ خبر دادهاند.
با وجود این اخبار، تعداد اپل واچ های به فروش رفته مشخص نیست و باید در انتظار آمار رسمی اپل باشیم.
درخواست بسیار بالا برای فروش اولیهی اپل واچ تعجب برانگیز نیست. «آنجلا آرنتس» (A. Ahrendts) مدیر فروشگاههای فیزیکی اپل چند روز قبل از آغاز پیش فروش گفته بود: “بنا بر آمار بالای بازدیدکنندگان فروشگاههای فیزیکی و غیرفیزیکی اپل، پیشبینی میشود که میزان درخواستهای اولیه بیشتر از موجودی انبارها باشد.”
به نظر میرسد اپل در تولید ساعتهای هوشمند خود مشکلاتی را تجربه میکند. این شرکت در سپتامبر گذشته و همزمان با معرفی اولیه گفته بود که در اوایل سال 2015 آن را روانه بازار میکند. اما اوایل سال 2015 تقریبا به انتهای خود رسید و حالا اپل اعلام کرده که از 24 آوریل فروش رسمی اپل واچ را آغاز خواهد کرد.
بر اساس گزارشی که تحلیلگر پایپر جافری تهیه کرده، تعداد محدودی از مشتریان اپل ساعت هوشمند این شرکت را دریافت خواهند کرد و بیشتر کاربران باید تا میانه می یا ژوئن برای دریافت ساعت پیش خرید کردهی خود منتظر بمانند.
مهمترین دلیل خرید یک اسمارت واچ چیست؟
اولین نقد و بررسیهای اپل واچ هم از هفته قبل بر روی اینترنت منتشر شدند. در بیشتر این نقد و بررسیها بر طراحی فوقالعادهی اپل واچ و اپلیکیشن های کاربردی آن مانند «اپل پی» (Apple Pay) تاکید شده است.

از سوی دیگر، مشکلاتی از قبیل سرعت پایین دستگاه، استفاده دشوار از Siri و محدودیت اپلکیشن به عنوان ضعفهای آن ذکر شده است. ولی مهمترین مزیت این ساعت یعنی نمایش مناسب نوتیفیکیشن ها در نقد و بررسیها بسیار درخشان ظاهر شده است.
تمایل اصلی مردم به خرید اسمارت واچها دریافت نوتیفیکیشن های گوشی هوشمند است تا از خارج کردن پی در پی گوشیهای هوشمند خود خلاصی پیدا کنند.
شاید زیباترین توصیف در مورد این ویژگی را بتوانیم در نقد فرهاد مانجو، مقالهنویس «نیویورک تایمز» بخوانیم: “اپل واچ با مطلع کردن من از جدیدترین اتفاقات در سریعترین حالت ممکن و بدون نیاز به کلنجار رفتن با گوشی، تبدیل به بخشی طبیعی از بدن من شده است؛ یک ارتباط مستقیم میان مغز و دنیای دیجیتال به شکلی که قبلا تجربه نکرده بودم. این تاثیر چنان قابل لمس بوده که افرادی که در گذشته بر اعتیاد من نسبت به گوشی همراهم تاکید داشتند، متوجه تغییری در رفتارم شدهاند. همسرم میگوید که حالا کمتر از گذشته غرق در گوشی هوشمندم هستم و آن را یک موهبت میداند.”
یک نظرسنجی آنلاین که توسط بخش تحقیقاتی «بیزینس اینسایدر» انجام شده هم نمایش نوتیفیکیشن را به عنوان مهمترین عامل خرید ساعتهای هوشمند اعلام کرده است. در این نظرسنجی یک نفر از هر سه نفر گفتهاند که افزایش بهرهوری حاصل از دریافت بسیار راحت تر نوتیفیکیشن های موبایل را مهمترین مزیت ساعتهای هوشمند میدانند. 27 درصد هم گفته اند که همین حالا یک ساعت معمولی دارند، اما میخواهند ساعتی تهیه کنند که قابلیتهای بیشتری داشته باشد.
دیدگاه ارسال شده است
نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها